Verkoopafspraken

Verkoopafspraken

Geef uw salesteam een boost met B2B afspraken voor een beter verkoopresultaat

 

U streeft naar succes en een winstgevend bedrijf. Daarvoor heeft u verkoopafspraken nodig, met de juiste personen en op het juiste moment. Zonder voldoende, goed gekwalificeerde verkoopafspraken gebeurt er onvoldoende in uw verkooporganisatie. Te weinig nieuwe klanten, sales, verkoop en winst. Wat kan marketing nou eigenlijk voor u betekenen?

Er wordt veel argumenteert over het idee dat koud bellen niet (meer) effectief is. Wij lopen op kop in de wereld van B2B leadgeneratie. Dit komt tot handeling in ons aanbod van innovatieve concepten en (online) oplossingen voor onze relaties. Wij weten precies wat wel en niet werkt. Vanuit onze expertise kunnen wij u met zekerheid zeggen dat telemarketing (warm en koud bellen) nog steeds een bijzonder waardevol element in de leadgeneratie is.

Dankzij het volume aan contacten en leads hebben telemarketeers in het algemeen meer persoonlijke interactie met uw doelgroep dan andere afdelingen binnen uw organisatie. Dat volume kan sterk in uw voordeel werken op verschillende gebieden.

Waardevolle prospect en markt data genereren

Wij raden onze relaties aan om een aantal marktonderzoek vragen onderdeel te maken van de alledaagse belletjes. Twee of drie planmatige vragen kunnen u over de gehele prospect database een interessant inzicht bieden en u de mogelijkheid om gerichte acties te plannen op feedback van prospecten.

Het bouwen van “brand awareness”

Onze deskundige B2B telemarketeers telefoneren met een inhoudelijke bericht en de respectvolle toon die bij uw organisatie past. Naast alle andere handelingen die u doet richting de markt, is dit een effectief kanaal om “top of mind” te komen en te blijven bij uw doelgroep. Wanneer het toepasselijk is, neemt de kans toe dat er aan uw organisatie wordt gedacht bij een oriëntatie op mogelijke leveranciers. Zo komt u minder koud aan tafel en meer als bekende partij.

Feedback over uw (marketing) boodschap ontvangen

Prospecten geven aan de telefoon hun opinie over uw marketingboodschap, uw materialen, hun ervaringen en hun bereidwilligheid om zaken te doen. Deze informatie kunt u gebruiken om uw marketingcampagnes verder te verbeteren en aan te sluiten op de actuele ontwikkelingen binnen uw product-markt combinatie. Naast het maken van concrete overeenkwamen kunt u ook een inhoudelijke terugkoppeling van ons verwachten op doelgroep niveau.

Koud bellen

Waarom uitbesteden?

De telefoon is nog steeds een zwaarwegend element om verkoopafspraken te maken met potentiële kopers van uw product of dienst. Het (cold) calling voor afspraken is echter niet voor iedereen weggelegd. Het eist een bijzondere instelling en vermogen om hier succesvol in te zijn. Volhouden, scherp blijven en vooral blijven bellen om die beslisser aan de lijn te krijgen.

Hoewel nieuwe leads bellen het onderdeel van het verkoop vak is dat voor veel account managers de grootste uitdaging vormt, is ’koud’ bellen juist waar ons enthousiaste team dagelijks plezier en voldoening aan beleeft. Voor de telemarketeers van ons is dit waar het iedere dag in de week om draait. Zij nemen de responsabiliteit voor onze klanten voor het succesvol uitvoeren van uiteenlopende projecten. Ons team is gespecialiseerd in het voeren van dialogen met beslissers in zowel de profit als de non-profit sector om ervoor te zorgen dat de agenda’s van uw sales team gevuld worden met zinvolle afspraken.

Onze wortels liggen in B2B commercieel, dat betekent dat onze telemarketing diensten zijn ontwikkeld “door sales mensen, voor sales mensen”. Wij begrijpen de taal van zaken, to business verkoop en marketing en hebben daarom de ervaring om uw boodschap een effectief vorm te geven en over te brengen op uw doelgroep. Dit leidt tot goed gekwalificeerde overeenkwamen met een reële kans op orderconversie.

Wij maken graag kennis met u om de aanpak en ervaringen van Haisales te delen. Samen kunnen wij de mogelijkheden voor uw organisatie onderzoeken.

Heeft u een seminar of event?

Een correcte manier om meerdere klanten met uw boodschap te bereiken en om uw organisatie positief te profileren, is het arrangeren van een seminar of event. Het kan echter wel een uitdaging zijn om voldoende deelnemers in te schrijven om uw investering rendabel te maken.

Naast het maken van verkoopafspraken voor uw account managers kunt u de telemarketeers van ons ook inzetten om een goede opkomst bij uw seminars en evenementen te waarborgen. Vaak stellen wij het bellen samen met slimme online oplossingen, die u ook de organisatorische rompslomp rondom uw seminar of event uit handen neemt.

Verkoopafspraken maken en leadnurturing: continuïteit en kwaliteit

Het maken van verkoopafspraken richt zich vooral op het creëren van kansen voor u waar deze nu beslist present zijn binnen uw doelgroep. Dit gebeurt vaak op projectbasis. Ons concept richt zich echter op een doorlopende benadering van uw doelgroep om een steeds warmer contact op te bouwen en ook verkoopafspraken in de loop van het programma te realiseren.

Op geordende wijze brengen wij de belangwekkendste kenmerken van uw prospectdatabase in kaart. Daarmee bouwt u inzicht op in organisaties, contactpersonen en opportunity’s. Gedurende de customer journey in B2B sales, wordt voor u toestand onderhouden met beslissers. Dit contact wordt vooral gebaseerd op het delen van boeiende content voor de prospect en het verzamelen van toepasselijke informatie voor u. Wanneer uw prospect klaar is voor een bezoek van uw account manager wordt er op een “natuurlijke” wijze een afspraak gemaakt door onze medewerker. Dit zijn kostbare afspraken aangezien er al een relatie met de prospect is opgebouwd en de afspraak plaatsvindt op het juiste moment in het aankooptraject. De scoringskans voor u neemt met deze structurele aanpak sterk toe.